1 maj 2012

Jag börjar här

IMG_4557
Jag har bloggat i många år. Jag började på blogger/blogspot 2004, men började skriva dagbok på nätet tidigare än så. Fokus har skiftat över åren, både i bloggarna och i mitt liv, och det har emellanåt känts naturligt att flytta till en ny blogg. Det enda som verkligen bestått har varit pyssel. Och kanske en och annan kaka ;-) Min blogg som jag brukar skriva på har hela tiden haft lite identitetsproblem. Den är kopplad till butiken, fast ändå mer en privat blogg än en företagsblogg. Jag vet vad tanken med den var, och jag tycker fortfarande att tanken är god, men jag lyckas inte i praktiken. Kanske gör jag ett nytt försök, eller ändrar om lite. Den bloggen får hur som helst ligga kvar så får vi se hur den utvecklar sig, men en sak är säker och där är att den får bli mer företag och mindre privat. Samtidigt fanns - och finns - hela tiden längtan att skriva ner mina tankar om stort och smått. För min egen skull. För att minnas, längre fram, men också för att reda ut tankarna här och nu. Att skriva ner vad jag tänker tvingar mig att formulera mina tankar lite tydligare. Och allt det här gick inte ihop med den bloggen. Så jag startar en ny. Det är ändå så mycket nytt nu. Många nystarter. En flytt, till exempel. En ny postadress, en ny typ av boende. Fina grejer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar