6 maj 2012

jag tänker

Jag tänker så mycket, och lär mig. Det går en röd tråd genom det hela. Den syns inte alltid, men förr eller senare knyts det mesta ihop. Det finns ett tema i det jag kommer fram till. Ofta tänker jag på små saker, men de små sakerna bildar en helhet och under åren som gått har en delvis ny bild vuxit fram. Jag har känt att jag behöver samla mina tankar någonstans. Tänka lite "högt" (istället för bara inne i mitt huvud). Det hjälper mig att formulera mina tankar.
Det här är pågående. Jag omvärderar emellanåt, tänker om, tänker igen.
Ett tag tänkte jag på blöjor. Nu är blöjor knappast aktuellt. Nu tänker jag på mat. T ex.
Sallad i glas. Grönt längst ner, sedan zucchini följt av mogen och söt honungsmelon, därpå keso och högst upp valnötter. Mumsigt. Melonsaften rann ner över salladen.
IMG_4641

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar