21 juni 2012

Folatrik och enkel lunchsallad

Det finns mycket som är bra med sommaren. En av dem är att det är lättare att äta nyttigt. Till exempel är jag mer sugen på sallader sommartid, och mindre sugen på pepparkakor. Vintertid råder motsatt förhållande.

Dagens lunchsallad har den trevliga bonusen att den är rik på folater. Tips till er som är gravida eller har dylika planer för midsommarhelgen.

IMG_5397

Massor av gröna blad. Skålen full. Mest maché den här dagen, men annars har jag ofta spenat. Morot, gurka, lite vit balsamvinäger, lite linfröolja, lite flingsalt, solrosfrön och jordgubbe och svarta bönor.

Sedan blev jag påmind om att det låg chèvre i kylskåpet. Så okej då, den fick också plats :p

IMG_5401

2 kommentarer:

  1. Kul att du hittade till mig så att jag hittade till dig.
    Vilken ide att knycka....färgrika sallader som ser ut som ett konstverk.
    Det måste jag absolut prova någon gång.

    Allt gott till dig!

    SvaraRadera
  2. Kul att du blir inspirerad av salladen :-)
    Ha det fint!

    SvaraRadera