13 juli 2012

Miljövänliga städmedel

När man ska städa är det väldigt få medel man behöver. Man kommer väldigt långt (och klarar sig oftast enbart med) tre saker:

Såpa

Diskmedel

Ättika eller vinäger

Till fönsterputs behövs inga specialmedel. Lite diskmedel i vattnet och fönstren blir skinande rena. Det lärde jag mig av proffsfönsterputsarna när jag jobbade på en städfirma.

Badrummet kan man lite snabbt svabba av med vanlig tvål, vatten och en svamp mellan varven, så är det inte direkt skitigt när man väl ska städa. Det tar dessutom bara 30 sekunder eller så.

Här är några egna städmedel jag gjort och har i sprejflaskor.

Vatten + såpa fungerar som allrengöring. Vatten + ättika är perfekt till badrummet och så har jag tillsatt lite eterisk olja (japansk mynta) för doftens skull.

städ2städ1

1 kommentar: